31 Ocak-1 Şubat 2015 Direksiyon Sınavında Dikkat Edilecek noktalar-ipuçları

Sınav Bilgileri Yorum Yap

Direksiyon Sınavı 10 Ocak 2015 tarihli Ehliyet Sınavında başarılı olan adaylar için 24-25 Ocak, 31 Ocak-1 Şubat ve kalanlar için 7-8 Şubat ve 14-15 Şubat 2015 tarihlerinde direksiyon sınavı yapılacaktır. Bu sınavda başarılı olabilmeniz için dikkat etmeniz gereken belli başlı noktalar vardır. Bunları uyguladığınız sürece direksiyon sınavından geçmemeniz süpriz olur. İşte direksiyon sınavını geçmek için yardımcı bazı ipuçları:

  • Koltuk ve ayna ayarlarını yaptıktan sonra emniyet kemerinizi takın.
  • Vites kolunu boşa aldıktan sonra kontak anahtarını çevirerek aracınızı çalıştırın.
  • Debriyaj pedalına basarak vitesi Bir’e alın. Aracın kalkış yönüne doğru sinyalinizi verin.
  • Hareket etmeden önce el frenini mutlaka indirin veya inik olduğunu kontrol edin.
  • Hareket edecek olan aracının debriyajını yavaş yavaş gevşeterek ve aynı zamanda hafif gaz vererek kalkın.
  • Gaz pedalına basın ve araınız devrini aldıktan sonra debriyaj pedalına basarak vites kolunu iki’ye alın. Bu işlemi mümkün olduğunda seri yapmaya çalışın. zira geç kalırsanız araç devirden düşecektir.
  • U dönüşü yapacağınız zaman gazı kesin ve vites kolunu bire alarak dönüş yapacağınız yöne doğru sinyalinizi verin, orta dikiz aynandan aracının arkasına bakarak yol müsait ise dönüşünüzü yapın.
  • U dönüşü bitiminde direksiyon hakimiyetini bozmadan yolun sağ şeridini takip edin.
  • Aracı (sağa) yanaştırırken sağ sinyalinizi verin.
  • Duruşlar (Park) için debriyaja basın ve geri görme aynasına bakarak müsaitse frene basarak durun.
  • Aracı terketmeden önce vites kolunu boşa alın, emniyet kemerini çıkarın ve El frenini çekin.
  • Araçtan inerken sol aynayla arkanızi mutlaka kontrol ederek çıkın.

DİREKSİYON İMTİHANI DEGERLENDİRME FORMU

Siz aracı kullanırken, sizi teftiş edip not verecek müfettişlerin elinde bulunan puanlama formunda şu kriterler ve puanlama sistemi yer alıyor:

Direksiyon Sınavı esnasında adayı gözetleyecek yetkili kişilerin elindeki formun içeriği 100 puan üzerinden değerlendirilecek şekildedir.
(Direksiyon Sınavı Puan Dağılımı – Direksiyon Sınavında Puanlama – Direksiyon puanı nasıl hesaplanır)
Sıralama: Sıra no – İmtihan Esnasında Değerlendirilecek Haller – Kötü Puan

1. Aracı çalıştırma ve harekete geçirme usul ve kurallarına uymuyor emniyetli ve rahat kalkış yapamıyor iseniz 2 puan kaybedersiniz.

2. Durakladığınız veya parkettiğiniz yerden çıkarken yoldan geçen araçlara geçiş kolaylığı sağlamıyor, kontrolsuz ve işaretsiz çıkış yapıyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

3. Şerit izleme kurallarına uymuyor. Uygun şeritten gitmiyor. Şerit değiştirme kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

4. Hız kurallarına uymuyor. Hızını ayarlamada başarısız bulunuyor. Hız sınırlarına dikkat etmiyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

5. Önündeki aracı yakından takip ediyor. Takip mesafesinin yeterli olup olmadığı hususundaki kontrol metodunu bilmiyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

6. Önündeki aracı sollayıp geçme kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

7. Kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili geçilme kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

8. Kavşak yaklaşımlarında doğrultu değiştirme (Dönüş) kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

9. Kavşaklardaki karşılaşmalarda ilk geçiş hakkı kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

10. Araçların manevralarıyla ilgili kurallara uymuyor. Manevra beceriniz zayıf bulunuyor ise 5 puan kaybedersiniz.

11. Karşıdan gelen trafikle karşılaştığında geçiş kolaylığı sağlama kurallarına uymuyor iseniz 2 puan kaybedersiniz.

12. Durma, duraklama, parketme, indirme, bindirme, kapıların açılmasıyla ilgili kurallara uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

13. Yaya geçidi, okul geçidi ve demiryolu geçidi yaklaşımlarındaki kurallara uymuyor, geçiş hakkı vermiyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

14. Okul taşıtlarıyla geçiş üstünlüğü hakkına sahip araçlarla karşılaştığında ilgili kurallara uymuyor iseniz 2 puan kaybedersiniz.

15. Eğimli yolda aracı harekete geçirmede başarısız bulunuyor, eğimli yolda hareket etme kurallarına uymuyor iseniz 5 puan kaybedersiniz.

16. Aracı harekete geçirmede, yavaşlatıp durdurmada, kumanda pedallerine yeterince intibak edemiyor iseniz, Vites değiştirme beceriniz zayıf ise, Vites değiştirirken direksiyon hakimiyetiniz azalıyor ise, gözünü yoldan ayırıyor iseniz 10 puan kaybedersiniz.

17. Genel olarak direksiyon hakimiyetiniz zayıf ise 10 puan kaybedersiniz.

18. Ses cihazını ve araçların ışıklarını gereksiz yere ve amaçları dışında kullanıyor iseniz, gerektiğinde kullanmıyor iseniz 2 puan kaybedersiniz.

19. Işık sisteminin, ısıtma ve havalandırma tertibatının kumanda düğmelerinin yerlerini bilmiyor ve kul-lanamıyor iseniz. Soğutma, yağlarna, şarj ve yakıt göstergelerini ve manalarını bilmiyor iseniz 2 puan kaybedersiniz.

20. Aşırı derecede heyecanlı ve telaşlı bulunursanız. Bu halinizle dikkatiniz dağınık görülürse 10 puan kaybedersiniz.

Toplamda 100 üzerinden, hatalarınızdan kaynaklanan puanlar düşüldüğünde 70 veya üzeri bir puandaysanız direksiyon sınavını başarıyla geçtiniz demektir.

Direksiyon sınavı kaç puanlar geçilir?
Direksiyon sınavı nasıl geçilir?
Direksiyon sınavından geçmek için kaç puan almak gerekir?
==> 100 üzerinden 70 puanın altına düşen adaylar bu sınavda “başarısız” sayılırlar.
Başarısız olan adaylar için ileri bir tarihte bir sınav hakkı daha tanınmaktadır…

Ayrıca Güvenli Bir Sürüş İçin Öneriler:

  • Koltuğu, elinizi uzattığınızda bileğiniz direksiyonun en üst kısmına uzanacak konuma ayarlayın ve simetrik olarak, saat 3 ve 9 konumlarında tutun.
  • Aracı hareket ettirmeden ve durdurmadan önce her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin.
  • Araç kullanırken sürekli dikkatli olun ve genellikle sağ tarafa dikilmiş olan trafik işaretlerini asla gözden kaçırmayın!
  • Trafik işaret levhalarındaki hız sınırlarının müsaade edilen maksimum hızlar olduğu unutulmamalı.
  • Yokuşları, çıkabileceğinizi tahmin ettiğiniz vitesle inin. Yokuş aşağı inişlerde asla vitesi boşa almayın.
  • Şehirlerarası yollarda başka araçlara çok yaklaşmazsanız, onların yapacağı kazalara karışmamış olursunuz.
  • Aynalarınıza sık sık göz atın.
  • Hız yapanları yavaşlatmaya da çalışmayın.
  • Kısa süreli de olsa, aracınızı terk ederken güvenceye alın.
  • Yaklaşan farlara fazla bakmayın.
  • Bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın.
  • Geçişler dışında sol şeridi boşaltın.
  • Uykulu iken araç kullanmayın.
  • Gözleriniz bir noktada sabit kalıyorsa bu tehlike işaretidir.

Bu konuyu okuyanlar şunları da okudu:

“31 Ocak-1 Şubat 2015 Direksiyon Sınavında Dikkat Edilecek noktalar-ipuçları” yazısına 377 yorum yapılmış:

Sayfa: « 16 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16]

  1. 353
    ayazzz45

    arkadaşlar ben de yeni giricem direksiyon sınavına … cidden bildiğimiz şeyleri bizlere unutturan insanlar var araçta iken bizden çok onlar telaşlılar hal öyle olunca ister istemez panik oluyor insanda . nekadar soğuk kanlı olsakda yanımzdaki hoca nın davranışı çok önemli . bilmem ama onlar bizlere hata yaptırdıklarının farkındalar mı ? kadı oğlunda bile hata varken bir aracı istop ettirdin diyipde sınavda bırakmaları çok aaaama çok acı ayıp dır… burdan tüm aday arkadaşlara BAŞARILAR DİLİYORUM ALLAH SİZİNLE OLSUN … 10 OCAKDA DA SINAVA BENİMLE GİRECEK OLAN HERKEZE YARDIMCI OLSUN …


  2. 354
    bianco

    Bende bugun sinava girdim park yaparken tekerlegi kaldrima vurdumve kaldim.ama komisyonum Allah var sert degildi.kuralciydi.


  3. 355
    sude azra

    boyle bi sinav olamaz resmen milleti enayi yerine koyuyolar acaba kendileri nasil almis ehliyeti bnde dun kaldim ruh gibi oturuyolar insana panik yaptiriyolar bide arkadaslar sinav ucreti nekadar biz 100 odedik bu arada 147i arayinsikayetlerinizi soyleyin


  4. 356
    Can

    selamlar arkadaşlar, 25 ekimde girdigim sınavda ehliyet almaya hak kazanmiştim ehliyeti anca cikartabildim onlarca işlemden sonra bugün ehliyetimi teslim aldım, ALLAH sizlerede yardımcı olsun ilk direksiyon sınavında herşeyi on numara yapmama rağmen viraja iki ile girdim diye beni birakmişlardi ama 2. sinavda onlara yer verdim elbet ve ehliyetimi 85 puandi galiba o civar bir rakam ile aldim :) umarım sizinde ehliyet için bir hakkınız olur

    bu arada sude : direksiyon sınavında kaldıysan sınav harçı 50 tl, ama bide tekrar ders alma zorunlulugu oldugu için 50-150 tl arası fiyat biçiyorlar genelde banada aynısnı yapmişlardi 1. sinavda kaldım diye 150 tl sadece ders ücreti ödedim ek olarak bide 50 tl tekrar giriş parası :( cok şükür ki kurtulduk..


  5. 357
    hanife

    ya arkadaş bu ne herkes şikayetçi benimde cumartesi sinavim var gözüm korktu resmen napcam ben ya bu adamlar en ufak sorunda birakiyolarsa diyelim ozaman gelde sen sur bakalım dört dörtlük mu suruyon insanlara bi şans daha vermeleri lazım sonuçta insanlık hali 20 yıllık şoförler bile hata yapabiliyolar. Allah şimdiden benim ve bütün arkadaşların yardımcısı olsun…


  6. 358
    derya

    Bende bugün girdim köşeyi döndüm önüme iki tane adam çıktı böyle tin tin bende durmadım sağa kırdım sağda da park etmiş araç vardı ama orayı kesin kurtarirdim pat diye yanımdaki görevli durdu ağa bırak geçim sanki kaza yaptık öyle sert duruşu var ki tamam in bitti sınav dediler.durucaktik orda dediler(bende hemen duran biriyim herşeye kurs hocam öyle durma korkak sanarlar güvensiz derler dedi bende durmadım )dedim bari türü tamamlim puanım düşerse düşer hataysa hata yok bitti in dediler indirdiler puanlama falan yalan görevlilerin insiyatifine kalmış herşey.


  7. 359
    ayse nur

    Herkesinde tam da dedigi gibi komisyonun insafına kalmıs resmen…bu nedir ya kemeri taktim sinyalleri verdim cok gzl kalkis yaptm gerigeri gel u dönüsüde tm parkdaettm yokusta istop ettiricnce in dedi yanmdaki tekrar kaldirmama bile musade etmedi yapabilirm diyorum adam dönüp hayr bile demedi önce şu suratsızları göndermesinler insan birz guleryuzlu olur ya birz nezaketen hic degilde yaninzdali bi bayan ama yok sanırsın sen degilde o sınavda surat bes karıs serefsizler


  8. 360
    Uğur

    Arkadaşlar bir sorum olcak lütfen cevaplamanızı istiyorum Bugün direksiyon sınavı oldum herşey normal ve iyiydi rampada durdum tekrar aracı kaldırmaya çalıştım fakat araba bağırarak kalktı stop ettirmedim ve parkda sorun yaşadım parkı yapamadım kaldırıma sürttüm fakat sürtme o kadar abartılcak kadar değildi sorum şu bu ikisi hariç herşeyim çok iyidi sizce geçermiyim


  9. 361
    hakan

    11 ocak ta ben de sınava girdim. bu ikinci girişim. normal şartlarda hiç hata yapmazken bu komisyonun yanında insan geriliyor. çünkü en ufak hata kalmamıza neden oluyor daha doğrusu hata yapmazsan bile beylerin o anda ki ruh hallerine bağlı senin umutların , hayallerin . tanıyorsan hatanda olsa geçtin , tipini sevmedilerse bırakmak için bir bahane bulurlar inanın buna.


  10. 362
    erdogan

    Ugur bendede aynısı oldu ama ben rampada 1kez istop ettirdim parktta arka tekerlek kaldırıma geldi ve bıraktılar


  11. 363
    muhammed

    Ya arkadaşlar direksiyon sınavı açıklandımı ? ben öğrenemedim daha sonucu 11 ocakta girdm ben :/


  12. 364
    yasemin

    ya bole sacmalik olmas hakkimi helal etmiyrum gerizekalilar benmde 2. girissim herseyi hatasiz yaptim park geri geri gitme cikis sinyalimi verdim cikiyrm arkadan gelen arabayi gormemisim frenw basti durdu sanki burun buruna geldik zaten kalkis hizi ne kadar olabilirki gayet yavastim


  13. 365
    Kübra

    Arkadaşlar bende bugün sınava girdim gittim hava buz dondum resmen ellerimi ayaklarimi hareket ettiremedim biraz arabanin icinde dinlendirdiler sonra baslattilar yari yola kadar geçtim sonra bana vites değiştir yavas git dur yanas surekli panik ettirdiler yoldan çıktım onumde tam kaza oldu bende saga yanasip gecerken arabayi durdu beni asagiya indirdiler bitti in diyip kaldirdilar sonra neymis vites degismemis yanlis olmus diyip biraktilar sans bile tanimadilar tam surdurmediler bile bende hakkimi helal etmiyorum verdigimiz paralarada yazik gunah


  14. 366
    Gökhan

    selam arkadaşlar 17 ocakta sınava gırdım dur kalk park herşey güzeldi ana yola cıkarken hiç olmayacak yerde stop ettirdim hiçte yapmadıgım bişeydi ama insan heyecanına yenik dusuyor ne kadar soguk kanlı olursa olsun yarın sonuçlar acıklanacak heyecendan uyuyamıyorum.. inşallah herkes kazanır ..


  15. 367
    İbrahim

    arkadaşlar bende cumaertesi gunu girdim …hava oyle bi soğuk kı var ya elim ayagım tıtrıyor soğuktan ..neyse benım sıram geldı müfetiş benı cagırdı ve ben yanına gitim gıriş belgemı verdim sonra arabaya geç dedi hocaların üçüde arabanın içinde bende arabaya bın meden arabanın etrafından bı dolan dım lastıklerı kontrol etim sonra arabaya bındim ve ilk koltugumu ayarladım sonra aynalar falan sonra başladık arabayı surdümde hoca bana boyle yan yan baktı şaşirdı herhalde sonra banadedi sen daha once araba kulandın mı evet dedım her gun kulanıyorum dedim araban var mı dedı var dedım heeee dedi
    …yanı demek istedigim arabayı iyi sürersen sana beli ederlr geçip geçmedigini ben gectiğime inanıyorm ….. hiç kimse kalmasın sınavda uzucu bişey arkadaşlar hepınıze başarilar dilerim….


  16. 368
    mustafa kabasolak

    Günaydın herkese ben dün sınava girdim sınava geç kaldım3-4 dakika fakat zorda olsa yetişip girdim sınav süresince pek hata yaptığım sölenemez acaba geç kalmam sınav sonucunu etkilermi


  17. 369
    Eda

    17 ocakta 2. Direksiyon sınavıma girdim ilk sınavda hiç hata yapmamıştım bıraktılar heyecanlı bulunmuşum ikinci sınavdada bana farı ve silecekleri çalıştır dediler sola geçmem gerekiyordu onlarla uğrasırken arkadan gelen arabayı görmedim tekrar orta şeride gectim ama problem olmadı onun dışında bi hatam yok hepsini yaptım böyle sistemmi olur yine kaldım hakkımı helal etmiyorum meb sitesinde 60 tl diyor ücret biz 150 ödedik artık ticarete dökmüşler diye düşünüyorum yazıklar olsun heves kalmadı daha neyapalım acemiyiz siz nasıl aldınız acaba komisyon beyler bayanlar iki cm gidip aldınız zamanında dur kalk tamam zsmanında almadım korkumu yenemediğim için tam birkaçyıldır yendim korkumu alayım artık dedim bunlarla uğraşıyoruz şimdi


  18. 370
    SAHİN

    ookgm.meb.gov.tr/www/ozel-motorlu-tasit-surucu-kurslari/icerik/185

    ……..ÖNEMLİİİ…. Yukardaki sitede sık sorular kısmında belirtiyor aynen söyle..Başarısız olduğum yazılı (teorik) sınavlar veya uygulama (Direksiyon) sınavlar için ekstra ücret ödemem gerekir mi?
    Sınavlarda başarısız olunması durumunda sadece sınav ücretleri tekrar ödenir. Bunun dışında herhangi bir ücret ödenmez. Ayrıca Mart 2014 döneminden itibaren, direksiyon uygulama sınavlarında başarısız olanlar her başarısız oldukları sınav için ücretini ödeyerek 2 saat direksiyon eğitimi dersi almak mecburiyetindedirler.


  19. 371
    melek

    ya arkadaşlar sınava girmedennn umudumu kaybettim resmen bu nasıl bi iş anlayamadımkiii ne insafsızlıkk usta şöförler bile bu yanlışları yapıyorlar burdaki yorumları okuyunca tamam ben bu işi yapamam diye düşünüyorummmm :(


  20. 372
    yunus karslı

    Arkadaslar siz siz olun panik ve hecan yapmayin ciddi olun ve geciceyinize inanan kendinizi motive edin araçda hata yapsanin bile icinizdeki hedefi sondurmeyin ben böyle yaptim ve tek seferde gectim onemli olan budur


  21. 373
    cumartesi

    yeni sistemde puanlama yapılıyor mu?


  22. 374
    minee

    valla benimde gözüm korktu heycan tek düşmanımız diye düşünüyorum benimde yarın direksiyon sınavım park korkusu ciddi seviyede umarım güzel gecer herkez güzel haber paylasır :) sansimiza kar yagmur lodos sonumuz hayir olsun arkadaslar :) )


  23. 375
    dilber

    Arkadaslar ben anlamadım gitti bende bugün 2. Defa sınava girdim kaldım komisyon çok kötü değildi ama parkı tam yanastiramadim dye indirdiler keske 2. Bi hak verselerdi böyle olduğu zaman verdiğimiz paraların boşa gittiğini düşünüyorum.


  24. 376
    murat

    arkadaşlar yukarda puan yazıyorda puanlama yok tek hatada eliyorlar şakamı bu ? puanlama ne alaka ? ben bugün girdim sınava parkı güzel yaptım yokuşta kalktım sinyaller iyidi geri geri süper gittim ışık kurallarına uydum ama sokak arasında öne aniden araba durdu yanımdaki frene bastı bende debriyaja sonra araba tam durmadı gaza bas dedi bastım istop etti ama devam et tekrar dedi tmm dedim devam ettim ve parkuru tmmladım . tek stopdan kalırsam artık yuh derim yani başkada bişey demem.


  25. 377
    LEYLA

    arkadaşlar direksiyon sınav ücreti resmi olarak 60 tl fakat sürücü kursları bunu fırsat bilip bizlerden fazlasını alıyo ben aradım MEB i yasal olanın 60 tl oldugunu söyledıler istersek dava bile açabilirmişiz.ve eşim sürücü kursuna gitti gözleri korktu ve ben resmi olab 60 tl yi bile ödemedim…insanlar tamamiyle çıkarcı olmuş bizleri sömürmekten başka bi işe yaramıyolar.


Sayfa: « 16 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16]

Sayfaya yorum yazınız

Yorumunuzu aşağıdaki kutuya yazınız ve Gönder'e tıklayınız.

WP Theme & Icons by N.Design Studio | Türkçe Çeviri: WP Arşiv
Yazılar RSS Yorumlar RSS Giriş