B Ehliyet Sınavından geçmek için kaç doğru gerekir?

Sınav Bilgileri Yorum Yap

B sınıfı ehliyet sınavından geçmek için sınavda kaç doğru yapmak gerekir?

2014 Ocak’da değişen yeni sınav sistemine göre B sınıfı ehliyet sınavından geçmek için 100 üzerinden en az 70 puan almanız gerekir. Sınavda 50 soru sorulur ve her soru 2 puandır. 70 puan için en az 35 doğru cevap vermek yeterlidir. (35 doğru x 2 puan = 70 puan.)

B sınıfı ehliyet sınavı soru dağılımı nasıldır?

İlk Yardım Dersi: 13 soru
Trafik ve Çevre Dersi: 27 soru
Araç Tekniği Dersi: 10 soru
Toplam Soru Sayısı: 50
Sınav Süresi: 60 dakika

B sınıfı ehliyet sınavından geçmek için hangi derslerden kaç doğru yapılmalıdır?

Ocak 2014′den önceki sınav sisteminde ilk yardım, trafik, ve motor (yerini araç tekniği dersine bıraktı) dersleri testleri ayrı ayrı yapılırdı ve birbirinden bağımsız olarak hesaplanırdı. Adayların da her bir testten 70 almaları gerekiyordu. Ancak yeni sistemde hangi dersten kaç doğru yaptığınızın bir önemi kalmadı. 50 soruluk testte 35 doğru yapmanız yeterli. Yani en fazla 15 yanlış yapabilirsiniz ve bu doğruların ya da yanlışların hangi derslerden yapıldığının da bir önemi yok. Yeter ki içinde 3 ders bulunan 50 soruluk testten yeterli doğru cevabı verin.

——————————————————————————-

Aşağıda eski sınav sistemi ile ilgili bilgi bulabilirsiniz:

B Sınıfı Ehliyet sınavında;

İlkyardım bölümünden toplam 15 soru sorulur. İlkyardım’dan geçebilmeniz için 15 soruda 11 doğru yapmanız gerekir. Bir başka değişle en fazla 4 yanlış yapabilirsiniz. 11 doğru cevap 70 puanı geçmenize yeter. İlkyardım testinde her soru 6,66 puan üzerinden;  6,66 puan x 11 doğru = 73,26 puan eder.

Trafik bölümünden toplam 25 soru sorulur. Trafik’den geçebilmeniz için 25 soruda 18 doğru yapmanız gerekir. Bir başka değişle en fazla 7 yanlış yapabilirsiniz. 18 doğru cevap 70 puanı geçmenize yeter. Trafik testinde her soru 4 puan üzerinden;  4 puan x 18 doğru = 72 puan eder.

Motor bölümünden toplam 20 soru sorulur. Motor’dan geçebilmeniz için 20 soruda 14 doğru yapmanız gerekir. Bir başka değişle en fazla 6 yanlış yapabilirsiniz. 14 doğru cevap 70 puanı geçmenize yeter. Motor testinde her soru 5 puan üzerinden;  5 puan x 14 doğru = 70 puan eder.

Yukarıda belirtilen rakamlar çerçevesinde minimum doğru cevap sayısına ulaşan veya geçen adaylar 70 puan alarak o testten geçmiş sayılırlar. Yaptığınız yanlış cevaplar üniversite sınavı sistemindeki gibi doğru cevaplarınızı götürmez!

-İlkyardım, Trafik veya Motor testlerinin herhangi birinden veya ikisinden kalan aday bir sonraki sınavda hangi testi cevaplayacak?

Sınavı geçebilmek için her bir testten ayrı ayrı 70 puan almak zorundasınız. Örneğin İlkyardım’dan 60, Trafik’den 80 ve Motor’dan 85 alan birisi yalnızca İlkyardım testinden kalmış olur ve bir dahaki ehliyet sınavında yalnızca İlkyardım’dan girer. Artık Trafik ve Motor’dan muaftır. Bir sonraki sınavda İlkyardım testini de geçerse ehliyet sınavını geçmiş sayılır ve direksiyon sınavına girmeye hak kazanır.

Bu konuyu okuyanlar şunları da okudu:

“B Ehliyet Sınavından geçmek için kaç doğru gerekir?” yazısına 322 yorum yapılmış:

Sayfa: « 13 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13]

  1. 298
    izmir

    arkadaşlar zamanınız varsa kurslara gidin


  2. 299
    berk

    arkadaşlar ben 2 keredir katıliyorum sınava ilk sınavda 2 tanesini kazandım 1 tane kaldı onuda yapmışım ohbe kurtuldum ya herkese başarılar dilerim.


  3. 300
    gulay

    İlkyardımdan 70 ile geçmiyoruz bari geçme notu73,3 desinler. 15 soruluk testten 70 elde edilir mi 70 puan olmadığına göre 10 doğru yapan yani 66.66 puan alan adayın 70 e tamamlanması gerekir.


  4. 301
    yakup

    ben gectığime sevindım


  5. 302
    yakup

    sizede başarılar sorular


  6. 303
    dogan

    Arkadaşlar ben de 29haziranda sınava girecegim
    bu sürücü kursu muduru dediki sen eger birinden 100
    digerinden 60 öbùründende 50alman gerekir yani en az
    eger alamazsan 3 sinavin toplami 210 olmasi lazim mis acaba dogrumudir arkadaslar simdiden tşekurler..


  7. 304
    resul

    Arkadaslar 29 haziranda tirafik sinavina girecem bana yardimci olurmusunuz

    Sorular neydi

    gecen arkadaslara soruyom
    Herkeze tsk ederim


  8. 305
    mahmut

    arkadslar hepsinden en az 70 mi almak gerekiyor yoksa ortalaman 70 olsa dahi geciyormusun ?


  9. 306
    oguzhan

    off Trafik 100 motor 100 ilk yardım 67 yok böyle bir saçmalık ya 2 sinden full çekiyorum ilk yardımı bir türlü anlamıyorm gerçi bilmiyorum kursa hiç gidemedim çalıstıgım için ondan kaynaklımı yoksa kitab mı yanlıs anlatıyor geceleri hep evde çalıstım ama bir türlü ilk yardımı çözemedim. :S valla çok kötü oldummm..!


  10. 307
    eRKan

    ben 29 haziranda girdim inş. şimdi sonucu bekliyorum büyük ihtimal tahmini kazandım sayılır ALLAH’ın izniyle


  11. 308
    yasemin

    100-90-80 ışte bu kadar … Piknikte oyuncak arabayla çalıştım geçtim


  12. 309
    Doğan

    Arkadaşlar yeni yönetmeliğe göre kursa kayıt olanlar yani 1 haziran sonrasında kayıt olanlar için geçerli olan sistem şudur:
    Her dersten ayrı ayrı 70 puan almanıza gerek yok hiç kimse bunun için üzülmesin yeni yönetmeliğe göre 60 soruda 100 puan üzerinden toplamda 70 puan almanız yeterli olacaktır.
    Zaten yeni yönetmeliğe göre giren arkadaşlar dikkat ettiyse ayrı ayrı dersleri ayırmamışlar 1 den başlayıp 60 a kadar sırasıyla idi sorular.

    Teorik derslerin tamamı için bir sınav yapılarak tek notla 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Sınavda 70 ve üzeri puan alan kursiyerler başarılı sayılır.

    ilk yardımı hep yanlış yapsanız.
    Motor ve Trafikten 100 alsanız yine geçiyorsunuz :)
    Yani 60 soruda toplamda 45 doğru yapan başarılı olmuş sayılıyor yeni yönetmelikte.


  13. 310
    uğur

    gerçekten sorular basitti hiç çalışmadım belki ilk yardımla trafikten 2 -3 yanlışım vardır.


  14. 311
    HaLiL

    yoooookk böyle bişey kafayı yıcem yaaa 1er sorudan kaldım a.q ehliyeti ne boktan bişey kafayı yememek elde değil inan


  15. 312
    bbb

    insallah gecermm ama cok kazikti bugun sorularr emin degilim:(


  16. 313
    filizzz

    sinav kotu ge ti su ehliyeti alamcm galiba ikinci girsmm 3 dersten :*(


  17. 314
    Furkan

    Yeni sistemde 42 dogru yaparsan geciyosun ayrica tek puan sistem ayri ayri hesaplanmiyor


  18. 315
    hacer

    ehliyet sınavını geçtim çok mutluyum anladımki herşey çalışmakla oluyor


  19. 316
    merhaba

    arkadaslar bugun dogum gunum 18 mi doldurdum ehlıeyte yazıldım ınsallah gecerımm herkese basarılarr


  20. 317
    umutlu

    arkadaslar 2 kasımda sınavım var kaldı 10 gun çok çalıstım


  21. 318
    ugur

    en son ki sınav kitapçığına bakın. her dersten en az 70 puan almalısnız dior. burdaki arkadaş saçmalamış


  22. 319
    UMUTLU

    ARKADASLAR 2 KASIMDA SINAVA GIRDIM 12 KASIM BUGUN AÇIKLANACAK DEDILER HALA BEKLIYORUM INSALLAH GECMSIIMDIR SONUCU YAZARIM INSALLAH HERKES KAZANIR


  23. 320
    ebru

    arkadaşlar sadece sonuçta 80 almısım yani geçtimmi


  24. 321
    emine

    slm arkadaşlar benim sınav bu pazar günü cok stres yaptım cokda calıştım ama inşallah karşılını alırım herkese başarırılar sonucu bildiririm acıklanınca


  25. 322
    gokhan

    ya bu bnm gırcegım yedıncı sınav kardesım olamaz bole bısı ama pes etmıcem almadan bırakmıcam su lanet ehlıyetı
    bna yardımcı labılecek arkadaslar sakaryadan olursa sewınırım gsm:5415195897


Sayfa: « 13 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13]

Sayfaya yorum yazınız

Yorumunuzu aşağıdaki kutuya yazınız ve Gönder'e tıklayınız.

WP Theme & Icons by N.Design Studio | Türkçe Çeviri: WP Arşiv
Yazılar RSS Yorumlar RSS Giriş